פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

04-992-9029
דברו איתנו בווטסאפ
קיבוץ משמרות 378400
ריהוט מ-100% עץ מלא
04-9929029

עץ מלא לעומת תחליפי עץ שונים


 

"הכי טוב עץ מלא". “אנחנו מחפשים רק עץ מלא". “כל המיטה מעץ מלא או שרק חלק?” “למה רואים את העיניים של העץהיינו רוצים שזה ייראה חלק". “אי אפשר לשטוף במים נכון?”. “אי אפשר לפרק אחרי שמרכיבים?”


 

כל אלו ועוד הרבה משפטים אחרים הם ציטוטים של רב הלקוחות שנכנסים אלינו לחנותאז בואו נעשה סדר בדברים ונבין מה אומר המושג "עץ מלאומה הם למעשה כל הדברים האחרים שמוכרים לנו.


 

נתחיל עם הפשוט ביותר:

עץ מלא

רהיט שעשוי מעץ מלא עשוי למעשה מגזע עץ שנחתך לגודל ולצורה של החלק ברהיטאם כל חלקי הרהיט עשויים מגזע עץ נטרלי שכזה – הרהיט עצמו מוגדר כרהיט שעשוי מעץ מלא בלבד.


 

אז מה זה לא עץ מלא?


 

סנדוויץ

פלטה שעשויה משכבות רבות ודקות של עץ המונחות ומודבקות ע"י דבקים סינטתיים אחת אל השניההשכבות נלחצות אחת אל השניה במכבש חזק ובחום גבוה ובכך נוצרת פלטה אחת.


שבבית
פלטה המיוצרת משבבי עץ שהם למעשה פסולת תעשייתיתשאריות שבבי עץ מהתעשייה עוברות טחינה ומעורבבות עם דבקים סינטתייםלאחר תהליך של כבישה בחום מתקבלת הפלטה הסופיתהשבבית מאוד רגישה לרטיבות ועלולה להתפורר במגע עם מיםאין הבדל בין "שבביתל"שבבית דחוסה". זוהי אותה הפלטה שכן כל פלטה של שבבית עוברת תהליך דחיסהאת השבבית מצפים בדר"כ בכל מיני סוגי ציפוייםהמוכרים שביניהם הםמלמיןפורמייקה ופורניר (נגיע אליהם בהמשך).


 

M.D.F (מדיום דנסטי פייברבורד – לוח סיבים בדחיסות בינונית)

שאריות פסולות מתעשיית העץ אך שאריות אלו מתאפיינות בדקיקותןפסולת העץ הדקה עוברת תהליך של בישול בכימיקלים שבסיומו היא הופכת לסיביםאת הסיבים מייבשים ולאחר מכן כובשים אותם עם תערובת דבקים סינטתיים עד לקבלת פלטה שדומה מאוד לקרטוןבניגוד לקרטוןהפלטה המתקבלת היא כבדה ביותר בשל דחיסותהה-MDF הוא חומר רגיש ביותר למים וידוע כמתנפח בקלות גם עקב חשיפה לרטיבות נמוכה.


 

למינציה

תהליך שבו לוקחים דפים דקים (שדומים לפורנירומעבירים אותם ריכוך ע"י אדי מיםהריכוך מקנה להם גמישות שתאפשר בהמשך יצירת פיתוחים וצורות מעניינות ברהיטלאחר הריכוך יוצרים שכבות של דפים מרוככים המודבקים ע"י דבקים סינטתיים וניתן לעצב את השכבות האלו לקבלת רהיטים עם קימורים בחתיכה אחת.


 

עד כאן לתחליפי עץכלומר חומרים שניתן להרכיב מהם רהיטים במקום להשתמש בגזע העץ עצמוכפי שהבנתם מדובר בשאריות של תעשיית העץ שעוברות תהליכים כאלו או אחרים אך תמיד מעורבים בהם חומרים כימיקליים כגון דבקים שונים.

אז למה להשתמש בהם?

  1. בראש ובראשונה כי הם יותר זוליםנקודה סוףאין מה להרחיב בנושא.

  2. כי כמו בדוגמת הלמינציה – קל יותר לקבל מהם רהיטים עם פיתוחים שונים (גליםמעגליםלבבותכתרים של מלכים ונסיכות ועוד ועוד). ומי לא היה רוצה אזיה מיטה עם צורת לב לנסיכה שלו?


 

אבל לא כאן נגמר המאמר שהרי בחנויות יודעים למכור לנו עוד הרבה דברים טוביםאז כדי שלא תגידו שלא אמרנו לכם הנה עוד קצת מידע על כמה מהם.


 

פורניר

שכבה דקה מאוד של עץ המשמשת כציפוי של פלטות תעשייתיות מעובדות שאינן עץ מלאהפורניר מסייע לקבלת רהיט שאינו עשוי מעץ מלא אבל נראה ומרגיש כמו אחדאז מה הבעיההפורניר לא ניתן לשיוף שכן אם נשייף אותו נחשוף את הפלטה התעשייתי שאותה הוא מסתיראם הרהיט יקבל מכה/שריטה – לא יהיה ניתן לתקנוזאת בניגוד לרהיט שעשוי עץ מלא אותו נוכל לשייף ולצבוע מחדש.


 


 

מלמין

הרבה לקוחות חושבים שמלמין הוא עוד סוג של "עץאו של תחליף עץבניגוד לשבבית ולסנדוויץהמלמין הוא חומר המהווה שכבת ציפוי בלבדהוא סוג של פלסטיק אותו יוצקים על הפלטה ממנה עשוי הרהיטהוא נועד לתת מראה אחיד וחלק ולהגן על הפלטה מבני מכות ומפני רטיבות.


 

פורמייקה

הפורמייקה היא לוח דקיק שמורכב משכבות דקיקות של נייר (“מכונה נייר "קראפט"). הניירות ספוגים בסוגי דבקים שונים (פנול/מלמיןונכבשים בטמפרטורה ובלחץ גבוהים ליצירת הפורמייקההפורמייקה גם היא סוג של ציפוי בלבדהיא נחשבת ציפוי מעט יותר עמיד מהמלמיןלעומת זאתהפורמייקה מודבקת על גבי הלוחות אותם היא מצפה ולכן יכולה להתעוות עם חלוף השנים.


אז עכשיו כשאנחנו מבינים בדיוק מה ממה מרכב כל רהיט שאי פעם ניסו למכור לנובואו נחזור לעץ המלא ונבין את ייתרונותיו:

  • ברהיט מעץ מלא אין בכלל שימוש בדבקים משום סוגרמת רעילותם של הדבקים המרכיבים את תחליפי העץ אינה ידועה ולכן עדיף להמנע מהם.

  • לרהיט מעץ מלא אין ציפוי ולכן הוא לעולם לא ייתקלף.

  • רהיט מעץ מלא הוא חזק ועמיד הרבה יותר מכל התחליפים האחרים.

  • רהיט מעץ מלא איננו רגיש כלל למיםהוא לא יתנפח ולא יתפוצץניתן לנקות אותו ואת סביבתו בקלות.

  • עץ מלא משתבח עם השניםולא להפך….

  • תהליך העיבוד של עץ מלא אינו מכיל דבקים סינטתיים. חלק מדבקים אלו שנמצאים בכל תחליפי העץ עלולים להכיל פורמלדהיד (רכיב כימי שעל השפעותיו הבריאותיות תוכלו לקרוא במאמר “פורמלדהיד – מז זה ומה הסכנות שבו”).


 

אז עכשיו תורם של כל הסקפטים והצקצקנים למינהם לבוא ולהגיד לנו "אבל אין טוב בלי רעו"כולם משתמשים בMDF אז זה בטוח בסדרועוד כל מיני פנינות חוכמה שכאלואז התאמצנו ממש חזק וחשבנו על כמה נקודות ששווה שתדעו כשאתם בוחרים ברהיט מעץ מלאכמו כן כמה נקודות שחשוב שתדעו על רהיטים שמורכבים משילוב בין עץ מלא לתחליפיו.

עץ מלא הוא חומר שמכונה "חומר חיבדיוק כמו העץ שממנו הוא עשוי.

תחליפי עץ הם חומרים המכונים "חומרים מתים". מהרגע שהם נוצרו אין להם יכולת להשתנות (חוץ מלהתנפח/להתפוצץ/להשבר).

אז תדעו ש:

  1. ברהיט מעץ מלא ייתכנו שינויי גוון קלים בצבע המוצראם שינויים אלו ייקרו הם ייקרו בכל המוצררהיט לבן לא יהפוך פתאום לרהיט צהוב אבל ייתכן שינוי גוון קללעומת זאת – ברהיט שמורכב משילוב של עץ מלא ותחליף עץ מיד ייראו שינויים גדולים בין החלקים השונים שכן תחליף העץ יישאר תמיד בצבעו המקורי בעוד שחלקי הרהיט שעשויים מעץ מלא עלולים לשנות את צבעם.

  2. עץ מלא מגביל את יכולת העיצוב של המוצרכבר אמרנו שקשה להגיע לרהיט עם הרבה פיתוחים בלי להשתמש בתחליפי עץנכוןאין לנו מה להגיד על זהזו גם אחת הסיבות שכל ליין הרהיטים שלנו הוא בקוו עיצובי חלק וקלאסימצד שני הוא גם יחזיק לכם עשרות שנים אז אולי עדיף שהוא לא יהיה קיטשי/טרנדי שתרצו להחליף אחרי שנה-שנתיים כי הילדה גדלה ולב כבר פחות מתאיםואם אתם בכל זאת רוצים קיטשי/טרנדי אז יש אצלינו המון צבעים לבחירה שמעניקים לרהיט אופי ילדותי/בוגר יותרתזכרו שתמיד ניתן להוסיף את הפרטים האלו באקססוריז (כריות בצורת לבבות/וילונות ויקטוריאניים/מצעים עם הדפס מכוניות ואין לזה סוף). את האקססוריז תוחלו להחליף בקלות ובעלות מינימלית כשלילד יימאס מהםלעומת זאת – המיטה/הרהיט יחזיקו שנים.

  3. לעץ מלא יש עינייםעיין היא המקום בו מצמיח גזע העץ ענף חדשכאמוררהיט שמיוצר מעץ מלא מיוצר מגזע עץ שנחתך לגודל וצורה מסויימים ולכן יהיו לאורכו גם עינייםהעיניים יכולות לצאת לאורך השנים גם אם לא ראיתם אותם בהתחלהזה חלק מהלוק של העץ המלאעץ מלא בלי עיניים זה כמו קפוצינו בלי קצף או לחם בלי גלוטן – זה לא הדבר האמיתי’, serif;">.

  4. עץ מלא הוא בעל יכולת תגובה לסביבההוא עלול להתרחב ולהתכווץ מעט בהתאם לשינויי טמפרטורותכאשר משלבים עץ מלא ותחליפי עץ ברהיט אחד מדובר במתכון לבעיה שכן יכולת התגובתיות של העץ בניגוד למקובעות של תחליפי העץ יוצרת הרבה מקרים התנתקויות במקומות החיבור שביניהם.

  5. עץ מלא הוא החומר הטבעי היחיד מכל הרשימה שהוצגה במאמר זהאין חכם כמו הטבע ולא משנה עד כמה ננסה – לעולם לא נצליח לחכות אותו.


 

ננסה לסכם לכם:

אם אתם בוחרים רהיט עדיף שהוא יהיה מחומר אחד ולא משילוב חומריםלצורך העינייןאו שהמיטה תיהיה כולה מMDF או סנדוויץ או שתיהיה כולה מעץ מלאהשילוב של חומר חי וחומר מת הוא מתכון לבעיות מסוגים שונים ולכן יוצר רהיט לא עמידאם רהיט מוצג לכם כרהיט מעץ מלא חשוב מאוד לשאול את המוכר האם מדובר ב100% עץ מלא או האם מדובר בשילוב של עץ מלא ותחליפים?

כל מה שנשאר לכם עכשיו לבחור בו זה מאיזה חומר תרצו שהרהיט שלכם יורכבאם בחרתם משיקולים כאלו או אחרים ברהיט שעשוי מתחליפי עץ אנחנו מקווים שתהנו ממנואם בחרתם כמונו בעץ מלא אתם יודעים איפה למצוא אותנו.